Ezeket a Módszereket én is MSN-en kaptam... párat már alkalmaztam és bejött! Remélem egy keveset azért tudott segíteni...
21. század módszerei
Hozzávalók: 1db diktafon és a hozzávaló egyfüldugós fülhallgató. Ha tudod előre a témáját a dogának akkor olyan lassan mondod rá hogy tudd írni amikor hallgatod. Ha hosszú hajad van, mint nekem akkor jobb használni de nem kell elkeseredni mert petya tudja a megoldást.
Hosszú ujjú pólót húzol, a diktafont berakod az inged ujjába úgy, hogy a könyöködnél legyen. A vezetéket kivezeted a tenyeredbe és várod a feladatokat. Ha megkaptad nyomsz egy Play-t, a bal tenyeredet a füledhez rakod és könyökölsz, mint aki fáradt. Jó tanácsként csak annyit, hogy ne mondd túl halkan mert akkor nem hallod, de ne is hangosítsd fel nagyon mert meghallhatják. Ne mondd el doga előtt senkinek mert téged fognak nézni egész órán. A témakörök között hagyj 4 másodperc csendet majd fütyülj egyet. Így ha nem kellenek egyes témák akkor hallgatod miközben pörgeted és számolod a sípolásokat és kapod az ötöst. Ne szóról szóra mondd rá mert kiderül hogy egy zseni vagy és bedugnak a diliházba. Az elem legyen jó. Ha van mobilod és hozzá pénzed, jobb ennél is a head-set-es puskázás mert ott mindent be tudnak mondani a haverjaid, miközben kiolvassák az enciklopédiából vagy megoldják a feladatot.
A pad
1, Fogsz egy kemény kartonlapot.
2, Vágsz belőle egy 7 cm hosszú és 5 cm széles darabot.
3, Fogsz egy A/4-es lapot.
4, Azt is olyan méretűre vágod mint a kemény lapot hogy rá tudd ragasztani.
5, Már ahogy mondtam ráragasztod.(lehetőleg cellux-szal mert ha folyékonnyal csinálod akkor hullámos lesz a lap arról nem is beszélve hogy átázik!)
6, Fogsz egy rajzszöget és óra előtt felszúrod úgy a pad alá (oda ahova kirakod a könyveket meg amin írsz csak a másik oldalára azaz alá).Az a lényeg hogy ki tudd fordítani a pad alól ha szükség van rá! Ha jön a tanár akkor meg csak visszafordítod és észre sem veszi!
Milyen színű is a padod?
Egy érdekes puskát mutatok most be. Legyen kéznél fólia és színes nyomtató. Holnap dogát írtok föciből és még nincsen puskád. Először is megnézed, hogy milyen színű a pad, ahol írni fogjátok a dogát. (ha nem bízol a memóriádba egy kis bicskával le is faraghatsz a pad tetejéből) Hazamész és a Wordben megírod a puskát és olyan színűre fested a betűket, mint amilyen a pad színe.(azt is meg lehet csinálni, hogy a levágott paddarabból a pad színét bevinni scannerrel a gépbe, majd olyan színűre festeni a betűket) Majd ezt a szöveget a fóliára rányomtatni. Ha a fóliát rárakod a padra nem látszik a szöveg, de, ha ezt a fóliát rácsúsztatod a dogapapírodra, akkor már mindent tökéletesen ki tudsz olvasni.
A tanár háta mögött
20-30 perces dogákra egy elég tuti, bár ugyanannyira pofátlan módszer: Mikor tudod, hogy a doga nem lesz egész órás, és üres lapra kell írni, akkor a válaszok helyett csupán ugyanannyi mennyiségű baromságot írsz le a papírra. Amikor a tanár beszedi, simán odaadod. Onnantól óra végéig megy a munka: Könyvedből ugyanolyan formátummal megírod a hibátlan dogád, mint ahogy beadtad. Csak ez nem 1-es már, hanem 5-ös. Óra végén megdumálod valamelyik haveroddal, hogy hívja oda a tanárt és dumáljon vele valamiről hosszan. Valaki takar és te a teljesen rossz dogádat közben a tanári asztalról kicseréled a hibátlanra. Nekem eddig kb. 30-szor bevált. Még soha nem buktam le.
Csomagoló papír
A módszerem akkor jön be, ha a tanár nem kéri, hogy pakolj el mindent az asztalról!
A csomagoló pappírra írd az aktuális puskádat!
És egyszerűen, de nem feltűnően olvasd le róla doga közben!
Ha ez rizikósan hangzik, elterelőként pakolj ki az asztalra több cuccot is!
Ha ezek után is feltűnőnek érzed ötleteimet, ne aggódj!
Írj a vignettára neved, osztályod közé, persze csak cerkával.
Így újrahasznosítható módszerként alkalmazhatod, amikor kiradírozod!
Egy tanár tuti módszerei puskázásra
Nagyon jók ezek a módszerek, de mivel tanárként végeztem, higyjétek el, hogy az esetek 95%-ában tudja a tanár, hogy puskázol. Legalábbis amikor én voltam gyakorlaton, hát alig bírtam ki, hogy hangosan fel ne nyerítsek. Természetesen (bár nem kéne, hogy természetes legyen!) én is puskáztam az iskolák minden szintjén. Az én módszeremet azonban még nem írta le senki. Ez pedig a következő:
Az A4-es lapot hosszában 4 esetleg 5 csíkra vágod (kinek mekkora a keze) és azokra írod az anyagot. A csíkok legyenek egyforma szélesek. Összeragasztod őket cellux-szal, így egy nagyon hosszú csíkot kapsz. Ezt a csíkot pedig harmónikaszerűen összehajtogatod. Így egy lapozgatós puskát kapsz, ami elfér a tenyered közepén és töménytelen mennyiségű anyag fér rá. Ha wordben csinálod, akkor is hasábosra tördeld és véleményem szerint a 6-os betűméret a legjobb. Persze, ha jó a szemed. Az egyik mód a puskázásra: a padon van a kezed és a hüvelykujjaddal lapozol a puskában;
A másik módszer, hogy a lábad közé teszed és terpeszben látod az egészet. Csak néha nyúlsz le, amikor lapozni kell. Ez a módszer nem biztos, hogy jó az általános és középiskolában, de a főiskolán, ahol gyakran több százan is vizsgáztunk egyszerre (5 felügyelő tanár mellett), tökéletes volt.
Ellenőrző a padon
Rengeteg puskázási módozatot olvastam itt, biztos mind hatékony az azt
használója szemében, de én elmondom az én szememben mégiscsak mi a legjobb:
Mi az, ami dogaírás közben abszolút nem feltűnő a padon?
Tolltartó, ellenőrző. Ezek még akkor is nyugodtan "kint felejtődhetnek" a
padon, ha mindent el kell tenni a táskába. Ilyen alkalmakkor még senki nem
szólt, hogy ezt a két dolgot is tegyem el a padról. Mert annyira természetes,
hogy kinn van pl. az ellenőrző. "Felkészüléskor" a puskapapírt egy ellenőrző-lap méretűre vágod,felírod a
szöveget, dogaírásnál beteszed az ell. lapjai közé, rá a tolltartó. Tanár
kiadja a dogát, jobb esetben le is ül, még jobb esetben olvas is valamit(
megesettt már!) Szépen kihúzod a tolltartó alól az ellenőrzőt, amely így
közéd, és a tanár figyelő szemei elől elrejtő tolltartó közé kerül.
Felnyitod ott ahova a puskát tetted, máris lehet olvasni. Biztosabb
szituációban ki is lehet nyugodtan húzni,és pimaszul egyenesen a padra tett
papírról másolni. Egész történelem tételeket (VAGY AKÁRMIT!!!!!) lehet így
leírni. Ha tanár járkál az már húzósabb, de amikor épp háttal van, nem gond.
Ha feláll a tanári asztaltól,ugye mindenki hangos papírcsörgéssel teszi el a
füzetét. Ekkor mi hanyagul a mutatóujjunkkal visszatolhatjuk a puskát az
ellenőrőzőbe, és nyugodtan belemosolyoghatunk a tanár arcába.
Eddig 99%-ban bevált. Persze okosan kell csinálni.
Jó tanács: ha több puskát írunk, és a dogalapok kiosztása után
Megállapítottuk, melyik az "aktuális" (azaz melyikre írtuk a dogában szereplő
témakört), a többi kis lapocskát azonnal gyűrjük be a táskánkba! Növeli a
lebukás esélyét bármilyen kis felesleges papírszelet.
További MÉRHETELEN előny ,ha valaki kissé hátul,a fal mellett ül úgy,hogy
előtte két "nagyon széles" osztálytársa ül.
Amikor semmi nem maradhat a padon:
Egy kemény kartonlapra írd rá azt, amire szükséged van, és egy rajzszöggel, vagy valami mással erősítsd rá a pad lábad felőli színére(aljára). Óra közben, ha kihajtod, láthatóvá válik az írásod! Csak nehogy fejjel lefelé rögzítsd fel! :-)
Amikor van fogalmad az anyagról
Ez a módszer akkor válik be igazán, ha van valami fogalmad az anyagról, és ha kapsz képletgyűjteményt.
Sajnálatos módon a tanárok által gyártott képletgyűjtemény úgy van megfogalmazva, hogy még a kitűnő tanuló se érti. Ennek elkerülése végett + lapokkal kell rendelkezned, amelyekre a saját (remélhetőleg) érthető nyelveden le van írva egy csomó adat. Ezeket a + lapokat egyszerűen beteszed a gyári képletgyűjteménybe és pofátlanul lapozgatod óra közben. Arra azért vigyázz, ha a tanárok cirkálnak. Ilyenkor érdemes egymást figyelmeztetni. Az se rossz megoldás (arra az esetre, ha nem kapsz képletgyűjteményt), ha a dolgozatpapírok közé teszed a lapokat. Ennek az a veszélye, hogy a fősulikon gyakran színes, és/vagy lepecsételt lapokat kapsz.
1-2 jó tanács
-ne legyen tömérdek mennyiségű puskád, de legalább 2-3 feltétlenül szükséges.
-ha lusta vagy, és még arra sincs erőd/energiád, hogy saját kezűleg készíts puskát, fénymásold le másokét (vigyázat: az ő rövidítéseiket lehet, hogy nem érted), vagy egyszerűen a tankönyv lényeges oldalait kicsinyítsd le (fénymásolóval), majd vágd körbe és tűzd össze.
-szerintem nem árt, ha van fogalmad az anyagról, mert pár pontot a saját tudásoddal is megszerezhetsz. (lehet, hogy pont ennyi kell a ketteshez.)
-feladatokat is kidolgozhatsz, de csak úgy, ha azt általánosítani tudod, és több feladathoz is fel lehet használni. Nem érdemes számokat használni, inkább betűkkel általánosíts, így nem kell azon gondolkozni, hogy hogyan jött ki az adott eredmény.
Hasznos tanácsok
Tuti biztos, ha a tanár nem a padlót nézi.
Vázlatokban, halványan, ceruzával a padod alá, mellé (lehetőség
szerint) feljegyzeteled a puskádat. Mikor használod, előbb meredj ki az
ablakon, mintha gondolkodnál, aztán szép lassan vidd a tekinteted a föld
felé, és ne feltűnően (bambulva és gondolkozó fejet vágva) olvad le, ami
kell.
Minden puskánál vigyázni kell erre:
Ahogy megnézted, gondolkozz még egy kicsit, ne azonnal írj, mert az
feltűnő!!!
Ne nézz gyakran a tanárra, inkább csak mellé valahova, úgy is lehet látni, hogy
épp merre néz.
Jó módszer még a padtárs lesésénél, ha közben úgy teszel, mintha írnál.
Hiszen írni és lesni egyszerre nem tudsz...
Abszolút legyél természetes!!!
Izzadós módszer
Ezt a módszert csak tesi óra után érdemes használni, amikor folyik rólad a víz és el vagy fáradva. Na az a lényeg hogy megírod a puskát (nem kell kis betűkkel sőt minél nagyobb annál jobb)és ezt úgy beleteszed a pólódba hogy ha belenézel a nyakán keresztül (mintha fújnád a hasad, mert meleged van) akkor lássad.
Egy egyszerű, de nagyszerű módszer
Fogsz egy megfelelő, érintetlen papírt és egy rotringceruzát, de grafit hegy nem szükséges, mert hegy nélkül fogod használni. Ugyanis egyszerűen ezzel fogod a papírlapra karcolni a szükséges anyagot. Csak Te látod, a tanár nem. Ő csak egy üres papírlapot fog látni. Ha Irodalom írásbeliről van szó, akár rögtön át is írhatod tintával a karcolatokat. A módszer nem egyszerű, szépen ki kell tapasztalni az egészet, hogy milyen kellékek szükségesek egy ilyen puska elkészítéséhez.
Két modern módszer
1.Az ügyvéd barátomnak sokat kellett volna tanulnia, de ő
gondolt egyet és rámondta a PC-re és úgy írtam föl neki egy
audió CD-re, hogy külön trac-be tettük a témaköröket.
A srácnak csak azt kellett tudnia, hogy a kérdésre melyik
tracben van a mondókája!
Tudsz lapozgatni a trackek között!!
Ezt könnyen lehet a zsebben esetleg a padban is nyomkodni!
(Ugye kell hozzá egy discman is.)
2.Ez a módszer csak nagy létszámú előadó esetében és sok
diákkal jön be. Azoknál a tantárgyaknál, ahol nem lehet puskázni, (mert
mindenki egyedi feladatot kap) és sokat kell számolni, illetve képleteket behelyettesíteni.
Én a mechanika ZH-kon alkalmaztam! Teljes sikerrel!!
Végy egy laptopot és beszéld meg a csoport társaiddal, hogy
fedeznek! Az előre (EXCEL-ben) megírt képleteket használhatjuk. A
társaidnak csak egy előre megírt űrlapot kell kitölteni és
az adatokat begépelve az eredményeket, visszaküldeni!
Biztonságosabb egy SMS rendszer amikor a gép kint van és te
csak az adatokat küldöd ki SMS-en, és erre kapod a
válaszokat!! (Az SMS rendszer grafikus megoldásnál nem
alkalmazható).
2 Cool módszer annak, aki nem szereti a kapát!
1. A lényeg az, hogy a puskát rá kell ragasztani az előtted ülő székére és ezt nem is árt megbeszélni vele, mert ha jön a tanár ő neked pl. a kabátjával eltakarhatja.
2. Egy jó ötlet 1 kis előmunkálattal!
Azt kell tenni, hogy kartonból a padba erősítesz, felcelluxozol (még jobb, ha szigetelőszalagot használsz), egy zsebet, egy vékony dobozszerű alakzatot, mely 1 oldalról nyitott, értelemszerűen feléd, és abba csak egyszerűen bele kell tenni a puskát és szükség esetén onnan használni.
Előnye: a tanár lehet, hogy be fog nézni a padba, de nem fog találni semmit, mert te a pad belsejébe (felülre) ragasztottad.
Íme 2 jó tipp, hogy hazavigyél egy 5-öst
Kódoljuk le az ábécét . Gyerekek! Ez egy tök jó módszer: lekódolod az egész ábécét, kihagyva az ékezetes és kevésbé használatos betűket (w, q, x, y). Így fog kinézni:
A B C-CS D E F G-GY H I J-LY K L M N-NY O-Ö P R S-SZ T-TY U-Ü V Z-ZS
A lekódolás úgy történik, hogy a pároknak (pl. c-cs, n-ny) páros kódokat
csinálsz (pl. c,cs= I, - vagy g,gy=lapjára állított háromszög, csúcsára állított
háromszög), a nem páros betűknek(pl. a, i, p)pedig egyedi kódot csinálsz (pl.
egy pont v. négy virágszirom, v. egy kis satírozás, stb.)
A lényeg, hogy az ábráid/kódjaid/ egyszerűek legyenek és gyorsan, lendületesen
írhatóak! Nincs más dolgod, mint az egészet bemagolni, és így írni puskát (az
már a fantáziádon múlik, hova). Ez így elsőre lehet, hogy nehéznek tűnik, de
hidd el, MEGÉRI! Ha egyszer megtanulod, egy kis idő után úgy fog menni, mint a
karikacsapás. Folyamatosan kell tudnod vele olvasni, különben semmit nem ér a
dolog!! Természetesen a számokat is le lehet kódolni, és ez nagyon egyszerű, hisz összesen 10-et kell megtanulnod.
A másik dolog, ha a tanár elfordul,lehet egymásnak mutogatni a néma-ABC-vel is,
ami elég egyszerű, a betűk majdnem mindegyike úgy néz ki elmutogatva, mint
írásban.(Ha sehonnan nem tudod beszerezni ezt az ábécét, vedd meg/kérd kölcsön
valakitől a Lányok kézikönyve vagy Fiúk kézikönyve c. könnyvet, abban benne
van (Alexandra kiadó). De lehet, hogy ha egy picit kutakodsz a könyvespolcon a
gyerekkori holmik közt, megtalálod, vagy apuci régi cserkészfüzetébe is le
vannak rajzolva a jelek, vagy ha végképp semmi nem jön össze,
kitalálhatod/kitalálhatjátok a saját ABC-teket is(mint már írtam, úgy néz ki,
mint az írás).
Ha tudod előre, hogy miből fogsz írni
1.Ez elég egyszerű módszer, főleg történelem dolgozatoknál válik be(nekem ott jött be), ha tudod előre miből fogsz írni, akkor a dolgozatot óra előtt megírod egy lapra, ami legyen teljesen olyan mint a lap, amire írni kéne(ha van rajta valami, pl: pecsét, akkor szívás:), és doga alatt az üres lapra valami baromságot irogatsz, hogy ne legyen feltűnő a hirtelen 1-2-3 oldal írás :) és doga végén, amikor beadod, ügyes mozdulattal kicseréled, és az előre megírt dogát adod be :)...és akkora 5-öst kapsz, mint a ház :)
Két általános érvényű, midenre használható ötlet
1. A puskát ragaszd rá a lábszáradra, tedd keresztbe a lábad és amikor használni akarod, húzd fel egy kicsit a hosszúnadrágodat.
2. A füzetből kitépek 1 papírcsíkot. Ráírom a szöveget. Körülizélem cellux-szal és beragasztom a pólómba (tudod felhajtod a hasadnál) Ezt, mikor írjuk a dogát felhajtom, és mikor jön a tanár, azzal a kezemmel amelyikben a toll van leteszem és egyben lehajtom a pólóm.
Szoktatás
Még év elején elkezdtem minikönyvet gyűjteni, a tanároknak így nem meglepő, ha mindenhol(pad, toltartó...)találnak nálam belőlük és hozzászoktak, hogy doga közben azt olvasom, először puskamentes miniket, majd kialakítottam apró zugokat a borítójuk alatt (az olvasó sem veszi észre) később az oldalakra vékonyan kissé odaragasztottam a puskát. Mivel 8-10db mindig van nálam, ha be kell adni a könyveket beadok egyet, aminek a tartalma érdekli, amíg azt olvassa nyugodtan puskázik mindenki.
Előnye:nem feltűnő, kicsi, "olcsó"(300-500Ft db-ja )(kivéve, ha a tanárt érdeklő téma kell),sokszor használható, beszoktatás után nem lehet vele lebukni(ha mégis gyanakszik, kicserélem egy másik puska mentesre, járkáló tanárnál csak lapozok). Hátránya:Sok idő mire minden tanár megszokja
Amikor pulcsi van rajtad
Én egy elég egyszerű módszert írok a puska elrejtésére. Gépeld be a kívánt szövet, majd kis betűmérettel nyomtasd ki. A dolgozat írása előtt csúsztasd be a puskát az ellentétes kezedbe, mint amivel írsz, könyökölj rá a kezedre, és már sandíthatsz is befelé. Amikor a tanár nem figyel, fordítsd meg a másik oldalára. Persze előnyös, ha bő a pulcsid ujja! :)Ha a tanár éppen feletted áll rakd a padra a kezed.
Én ezt a módszert használom a leggyakrabban, és még nem buktam le vele. A tanárok mindig azt hiszik, hogy a padot nézem. Én olyankor ártatlan fejjel megmutatom nekik, hogy azon nincsen semmi.
Puska a széken
Sokféle módszert ismerek,de ez az ami nekem eddig 100%-osan bevállt.
Szóval egy kis lapra leírjuk az anyagot és azt a székre tesszük. Onnan nézzük, ami kell, és ha jön a tanár csak elegánsan összezárjuk a lábunkat és a tanár nem vesz észre semmit. Az is jó,ha lehajtjuk a fejünket az asztalra és úgy teszünk mintha csak elfáradtunk volna ,de közben lesünk.
Ajánlatos több puskát írni és ha már tudjuk hogy melyik kell csak lazán elővesszük a puskát és a székre tesszük. A tanár meg csak ámul majd, hogy milyen okosak vagyunk és nem kell majd szégyenkezve hazasomfordálnunk egy újabb 1-es dogával.
Segít a stréber
Minden osztályban van egy szegény kiközösített stréber, más néven pedál, aki MINDENT tud. Te úgy teszel, mintha nagyon sajnálnád, és megpróbálsz vele barátságba kerülni. Ő örülni, fog, hogy végre van, aki szereti. Melléülsz, és lám, minden dogád valami csoda folytán 5*-ös lesz!
Hátrány: ezután szünetekben sem fog leszállni rólad, és a többiek hülyének néznek majd.
Mellékhatás: lehet, hogy közben megkedveled!
Slicc
Matek dogánál a legtutibb megoldás - igaz tanárfüggő, én is csak mateknál tudom csinálni :)
Szóval otthon kis irodapapírokra gondosan felírod a puskát, aminek a tetején édes kis ragasztócsík van...Ezt pont a pulcsi által rejtett slicckörnyékre ragaszd, néhányszorosan összehajtva! A módszer egyszerű. Nem egyedi, de a legjobb, hogy a tanárok nem olyan kíváncsiak, hogy megkérdezzék: Viszket ott valami?
A dolog egyszerű!
Ha olyan zsebszámológéped van, aminek védőtokja is van (pl.: SHARP) , akkor a védőtok belsejében nyugodtan elhelyezhetjük a jól ismert ragadós lapocskákat, de nem kell feltétlenül ragadnia, csak az a fontos, hogy ha lehúzzuk az asztalra fordítva lehelyezett számológépről a
tetejét, ne csússzon vele együtt a papír.(Azt érthetjük ilyenkor fordítva lehelyezett számológépnek, aminek a védőtokja van lefelé.)Ha jön a tanár, csak visszahúzzuk a felső részt, és írjuk szépen tovább a dogát!
Ez egy nagyon jól bevált módszer, főleg ha hátul ülsz.
Szódolgazathoz
Csak annyit csinálok, hogy egy tenyérnél kisebb kockalapot vágok ki és ráírom a szöveget. Ezután celluxal körberagasztom a papírdarabot. Persze a papír mindkét oldalát kihasználom! A doga elkezdése előtt beteszem a tenyerembe,és közben ahogy írnám a dolgozatot keresem is a megoldást. Ezt leginkább az idegen nyelv szódolgozatnál lehet használni, és az évszámoknál. Mindig abba a kezedbe rakd a puskát amelyikkel írni szoktál. ÉS VIGYÁZZ, HA A TANÁR MÖGÖTTED ÁLL!!!
Másik módszerem:Levágok egy 1cm széles és 4cm hosszúságú papírcsíkot, ráírom ami kell, aztán belecsúsztatom az átlátszó tollamba. Ha nem átlátszó a toll akkor körécelluxozom.Csak ez kicsivel feltűnőbb. Ha a tanár körülöttem mászkál, akkor úgy teszek mintha gondolkodnék a kérdésen,és a tollat teljesen körbefogom.
A jó öreg táblás módszer
Fogod a táblát, ráírod az anyagot úgy, hogy közben erősen rányomod a krétát. A másik felére is:) Aztán persze frankón letörlöd, hogy csak halványan látszódjon... a legjobb, ha mellé írsz valamit, ami nem szerepel a dogában. Csak az a tanár veszi észre, amelyik, direkt ezt nézi, és hát ugye nem ti voltatok, hanem még a másik osztály, múlt héten:))) Szóval ez nagyon bejön... A másik táblás módszer, hogy lekódoljátok a szöveget. Jó módszer az 1848-ból 4818-at csinálni, de ez már fantázia kérdése.
Tesztíráshoz
A legjobb módszer tesztíráshoz (szupertökéletes, szuperlebukásmentes)
A tesztíráshoz szeretnék egy tökéletes módszert megosztani. Ehhez először is szükség van egy emberre, aki tényleg köpi vágja az anyagot. Ha megvan, akkor dolgozatírásnál őt kell egy mindenki által jól látható padba ültetni. Meg kell várni, míg megírja a dolgozatot, és aztán csak figyelni kell a kezét, mert ez lesz a titok nyitja.
A titok: Mindenki szokott a tollával játszani. Ez egyetlen tanárnak sem tűnik fel, azonban a játszadozással lehet leadni a drótot a többieknek. Megbeszélitek a jó tanuló sráccal, hogy legyen a következő kódrendszer:
(A) választ jelentse a függőlegesen tartott toll;
(B) választ jelentse a vízszintesen tartott toll;
(C) választ jelentse a tábla felé tartott toll;
(D) választ jelentse toll ki be kapcsolása (kattogtatása)
stb...
Tehát ha a srác megírta a dogát, akkor jelez, hogy készen van (például kifújja az orrát), és innentől kezdve csak őt kell bámulni. Mondjuk 5 másodperc múlva elkezd a tollával jelezni, kitartja a jelzést ugyanennyi ideig, majd jön a következő és így tovább.
Ha oszloposan ültetnek (A-B csoport) és az előadóban nem lehet látni az előtted ülőt, akkor sincs gond, mert kiteszi a kezét a pad szélére és ott játszadozik. Ha te leírtad, akkor ugyanígy továbbadhatod a drótot a mögötted ülőknek.
A módszer hasonlóan beválik melletted ülő esetén is, ha például az unalom jelzésére szolgáló könyöklést, ahol az álkapcsunkat a tenyerünkbe fektetjük (kocsmai könyöklés, így már érthető) lesz az A válasz, álcsúcs dörzsölése hüvelyk és mutatóujjal B válasz, fülvakarás C, és így tovább...
Van még kérdés?
Egy nem rossz módszer. Nekem eddig mindig bevált.
1. Veszel 3-4(max.7-8) zsebkendőt.
2. Bele írod a puskákat(de óvatosan)
3. Az óra elején kirakhatod a padra is, de nem tuti biztos. Inkább rakd bele a tolltartódba vagy az ing ill. mellényzsebedbe.
4. Doga közben pedig mintha belefújnád az orrod odarakod az orrodhoz kinyitod a zsebkendőt és megnézed az anyagot. Célszerű a kendőket kis számokkal megjelölni, hogy később el ne felejtsd melyikbe mit írtál.
Zselés toll
Gépelemek, géptervezés vizsgán debütált a módszer sikeresen. A vizsga megírásához kb. 70-80 különböző képletet kellett volna megtanulni. Mi másként tettünk. A4-es üres fehér lapra (a vizsgán is ilyenre írtunk) fehér zselés tollal felírtuk a képleteket. A tanár távolságából (1-2m) nem látható. Ha elég fehér tollat találsz, akkor Te is csak úgy tudod elolvasni ha közelebb hajolsz és a fehér tinta megcsillan a világítástól. Ott állt mellettem a tanár, de csak egy üres A4-est látott.
|